Co to są perfumy selektywne i niszowe ?
Perfumy selektywne a niszowe jaka jest różnica
Czym charakteryzują sie perfumy selektywne a czym niszowe , gdzie jest granica pomiędzy jednymi a drugimi ?
Perfumy nazywane selektywnymi
To grupa do której należą perfumy dostępne w znanych perfumeriach lub dobrych drogeriach. Perfumy te chętnie wybierają klienci mniej wymagający ale ci którzy chcą kupić znane i reklamowane produkty. Dla perfum selektywnych ważna jest reklama . Perfumy promowane są w ogólnodostepnych mediach, jak telewizja, radio, internet i dobrych droższych czasopismach, Dedykowane są one szerokiej grupie odbiorców, których często do wyboru perfum skłania reklama telewizyjna czy prasa popularna.
Wśród tych perfum znajdziemy wody toaletowe, perfumy i kosmetyki sygnowane nazwiskami znanych gwiazd. lub bardziej luksusowe i droższe z znanych domów mody jak: Hugo Boss, Chrystian Dior, Dolce & Gabbana, Lancome, Thierry Mugler, Calvin Klein, Ralph Lauren, Roberto Cavalli, Gucci i inne znane marki.
Dystrybucja tych perfum i kosmetyków odbywa sie na wielką skalę i dociera do milionów odbiorców na całym świecie.
Perfumy nazywane niszowymi
Tutaj znajdziemy zapachy bardziej wyrafinowane, oryginalne i odważne, przeważnie dużo lepszej jakości niż perfumy selektywne. Te nieoczywiste i niecodzienne zapachy trafiają w gusta bardziej wyrafinowanych klientów, którzy już mają za sobą przygode ze znanymi markami perfum i chcą poeksperymentować z innymi zapachami.. Perfumy niszowe dają projektantom wiele możliwości, Nie ograniczają ich do pojektowania zapachów pod masowego klienta i nie są oni ograniczeni korporacyjnymi schematami i perfumowym nurtem mainstreamowym. Oferta perfum niszowych w dużej mierze skierowana jest do grupy klientów o wysublimowanym i dojrzałym guście, które chcą eksperymentować z zapachami oraz chcą wyróżnić się z tłumu. Niekiedy zapachy te są tak dziwne i niedorzeczne że 90% klientów nie zaakceptowałaby tych zapachów.
Dlaczego są klienci na takie perfumy ?
Wyjątkowość, która odznacza się tworzeniem zapachów odwzorowujących stare zgniłe pnie drzew, mokre piwnice, czy mroczne stare świątynie, Pojektanci chcą zadziwić odbiorcę nieoczywistymi połączeniami np: kwiatów i zgniłych owoców w połączeniu ze zwierzęcymi zapachami skór . Poza nimi na rynku zapachów niszowych znajdziemy perfumy które pachną niekiedy bardzo nieoczywistymi składnikami np jajek, sera czy liśćmi pomidora. oraz te mające odzwierciedlać aromaty napojów, czy lekarstw.
Ciekawymi i odważnymi posunięciami w tej grupie jest tworzenie przez projektantów: perfum składających sie tylko z pojedyńczej molekuły zapachowej jak w przypadku już owianych legędą perfum Escentric Molecule 01. Produkty te mało kiedy pojawiają się w kosztownych kampaniach reklamowych, co pozwala ich twórcom na bardziej śmiałe eksperymenty, Projektanci którzy projektują niewielkie serie luksusowych perfum to: Paul Gotard, Xerjoff, Oliver Durbano, Serge Lutens, Montale, Amouage, Kilian, M. Micallef i wielu innych.
Jaka jest różnica między tymi grupami perfum?
Projektańci pefum niszowych poprzez ciekawą formę, wyjątkową jakość i nieoczywisty zapach chcą dotrzeć do tej małej grupy odbiorców którym zależy na jakości i inności.
W związku z tym że perfumy niszowe zazwyczaj są lepszej jakości wykonywane z droższych składników sa też niestety droższe od perfum selektywnych.
Natomiast Projektańci perfum selektywnych chcą dotrzeć do jak najwiekszej grupy użytkowników, nie moga pozwolić sobie na tak dowolną interpretację zapachu oraz muszą zamykać się w ściśle okreslonym budrzecie dlatego tco niekiedy odbija się na jakości produktu.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog